När ska jag skriva in mig på Arbetsförmedlingen?
Jag har för tillfället ett vikariat på PostNord, detta går ut i slutet av augusti då jag hade tänkt åka och resa september-december. Min chef säger att jag säkert kan komma tillbaka och arbeta igen i december men kan inte garantera till 100%.
Om jag mot förmodan inte får jobb i december och måste ansöka om a-kassa så är ju det första jag ska göra att skriva in mig hos Arbetsförmedlingen.
Tekniskt sätt är ju min första arbetslösa dag i september, ska jag skriva in mig redan då eller är det först när jag kan jobba (december) som jag ska göra det?
Tack
Om jag mot förmodan inte får jobb i december och måste ansöka om a-kassa så är ju det första jag ska göra att skriva in mig hos Arbetsförmedlingen.
Tekniskt sätt är ju min första arbetslösa dag i september, ska jag skriva in mig redan då eller är det först när jag kan jobba (december) som jag ska göra det?
Tack
Följ inlägget
1
följare
Ja, det är bra att skriva in dig som arbetslös hos Arbetsförmedlingen din första arbetslösa dag (i september). Även om du inte är arbetssökande på grund av att du ska ut och resa, finns det andra anledningar som gör att det är bra att skriva in dig. Mer om detta kan du läsa på Arbetsförmedlingens webbplats, här är en länk dit.
Hälsningar,