Avslutat medlemskap - ändå skickar ni fakturor
Hej, jag har avslutat mitt medlemskap hos Seko och jag har även fått bekräftelse på detta. Ni hade dragit pengar av mig i oktober för november, och det var i november som mitt medlemskap upphörde.Ändå ska ni fortfarande ha pengar av mig för a-kassa avgift. Tänker inte betala för något jag inte är med i och som ni dessutom bekräftat! Hoppas ni slutar skicka hot om påminnelse till mig, jag har betalat för medlemskapet tills att det upphörde. Jag hade kvar medlemskap till 25/11 (som ni skrev i ett brev till mig)och sen skulle det upphöra, ändå ska ni ha betalt för december??? Skärp er.
Mvh Madeleine
Mvh Madeleine
Följ inlägget
1
följare
Du är försäkrad hos oss på a-kassan fram till och med din sista medlemsdag. Det betyder att du måste betala avgiften hela medlemstiden ut. Om du inte har betalat alla dina tidigare medlemsavgifter fortsätter vi att skicka fakturor även om du har avslutat ditt medlemskap, vilket kan vara fallet i ditt ärende.
Den avgift som du betalade i oktober gällde för oktober månad, den avgift du betalar i november gäller för november månad, så om du slutade betala i oktober har du inte betalat för november.
Du skriver att du hade kvar ditt medlemskap till den den 25/11, men medlemskapen gäller alltid hela månader så ditt medlemskap avslutades i så fall den 30/11 vilket innebär att du måste betala medlemsavgift även för november.
Om du inte betalar skickar vi betalningspåminnelser till dig. Har vi fortfarande inte fått någon avgift från dig efter det, skickar vi vidare ärendet till inkasso, vilket innebär ytterligare kostnader för dig.
Vill du ha hjälp att titta på just ditt ärende behöver du ringa till oss på 020-678 000.
Tack för din tid som medlem hos oss!
Hälsningar,